HemmaSupport , org. nr. 950114XXXX (“HemmaSupport” eller “vi”), erbjuder teknisk support till privatpersoner och företag i Göteborg och dess omgivande städer. Våra tjänster och produkter finns specificerade på vår webbplats hemmasupport.se.
För att boka och betala för våra supporttjänster måste du vara minst 18 år och inte vara under förmyndarskap. Genom att acceptera dessa köpvillkor bekräftar du att du är behörig att genomföra köpet.
Du kan enkelt boka supporttjänster via vår webbplats, över telefon eller via e-post. Vid bokning väljer du den produkt du behöver support för och väljer en tillgänglig tidpunkt. När bokningen är gjord skickar vi en bekräftelse till din angivna e-postadress eller via sms.
Ett avtal anses ingånget när du har godkänt våra köpvillkor och vi har bekräftat din beställning.
I samband med bokad supporttjänst kan HemmaSupport rekommendera tekniska produkter efter dina behov. Du kan välja att köpa dessa produkter i samband med supporttjänsten. Betalning sker mot faktura enligt våra betalningsvillkor nedan.
Kostnaden för supporttjänsten framgår på vår webbplats och i all kommunikation med dig. Betalning sker senast inom femton (15) dagar från fakturadatum. Fakturan skickas till den e-postadress du angav vid bokning av supporttjänsten.
Du som kund har 14 dagars ångerrätt från det att produkten har levererats eller avtalet om tjänst ingicks. Ångerrätten regleras av Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Observera att det finns undantag där ångerrätten inte gäller. Kontakta vår kundtjänst för mer information.
För att kunna utföra våra tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.
HemmaSupport AB
Borgaregatan 7
4166 Göteborg
Tel. 031-375 80 30
E-post: kontakt@hemmasupport.se
Eventuella tvister mellan HemmaSupport och dig som kund ska avgöras i svensk domstol enligt svensk lagstiftning.
Dessa allmänna villkor gäller för leveranser från HemmaSupport till konsumenter och företag avseende produkter och tjänster. För konsumenter tillämpas även Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt annan tvingande konsumentskyddslagstiftning.
Beställning kan ske via vår webbplats, e-post, telefon eller på plats. Kunden ansvarar för att lämna korrekta kontaktuppgifter.
Viktig boknings- och avbokningspolicy
Ansvar att avboka oönskade uppdrag
När du bokar ett uppdrag är det ditt ansvar att avboka om du inte längre behöver hjälp. Vi kommer att göra tre försök att kontakta dig för att bekräfta din avsikt att avboka. Om inget svar erhålls kommer en sen avbokningsavgift på 199 SEK att debiteras.
Avbokning för uppdrag samma dag eller dagen efter
För uppdrag bokade samma dag eller med bokat datum för dagen efter tillämpas en avbokningsgräns på 48 timmar. Det innebär att avbokning inte är möjlig mindre än 48 timmar före det planerade uppdraget, och fullständig debitering kommer att gälla.
Efter att du som kund har gjort en bokning med oss via kundtjänst eller via vår hemsida kommer tekniker att försöka nå dig via telefon inom 48 timmar (eller 24 timmar vid expressbokning). Om du som kund inte svarar när teknikern försöker nå dig (teknikern försöker nå dig minst 3 gånger vid olika tillfällen) kommer en sen avbokningsavgift på 199 SEK att tillkomma. Om du redan har talat med en av våra tekniker och har hunnit boka in ett besökstid men vill avboka det och bokningen är inom 48 timmar kommer en avbokningsavgift på 499 SEK att tillkomma. För att förtydliga, ingen besökstid bokas in vare sig med kundtjänst eller på hemsidan; besökstiden bestäms med teknikern efter att bokningen har gjorts via kundtjänst eller hemsidan.
Tyvärr går det inte att avboka en expressbokning. När du väl har gjort en expressbokning är den bindande och kan inte ändras eller avbokas.
Priserna för våra produkter och tjänster anges på vår webbplats och inkluderar moms. Betalning kan ske med kort, Swish eller mot faktura.
Kunden ansvarar för att vara berättigad till RUT-avdrag. Om avdraget ej beviljas efter beställning ska Kunden betala motsvarande belopp enligt faktura.
Kund har rätt att förändra sin beställning fram till leveransdatum utan kostnad förutom eventuell prisskillnad på produkt eller tjänst.
HemmaSupport lämnar 1 års garanti på försålda produkter och 1 månads trygghetsgaranti på utförda tjänster. Se våra garantivillkor för mer information.
Kund har 14 dagars ångerrätt från det att produkten har levererats eller avtalet om tjänst ingicks. Se våra ångerregler för mer information.
HemmaSupport behandlar personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy.
HemmaSupport är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt avtalet om detta beror på omständighet som HemmaSupport ej kunnat råda över eller förutse. Såsom exempel på sådan omständighet nämns myndighetsåtgärd, krigshändelse, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, arbetskonflikt, brand, explosion, åska, översvämning, naturkatastrof samt brist eller fel på leverans från underleverantör till följd av någon sådan omständighet som avses i detta punkt.
Tvist mellan parterna skall lösas med utgångspunkt från svensk rätt och vid svensk allmän domstol.
© 2024 HemmaSupport. All Rights Reserved